Samenwerken Tussen Organisaties

Zoeken

Evenementen

In Nederland en daarbuiten zijn vele professionals gefascineerd door het thema samenwerken en samenwerken tussen organisaties. De ene noemt het een alliantie, de ander is bezig om een van de vele vormen van uitbesteden gangbaar te maken. De transacties op zichzelf zijn ingewikkeld maar een fusies gaat pas resultaat opleveren wanneer de organisaties echt integreren en samenwerken. Op deze pagina willen de evenementen bekend maken die rondom dit thema worden georganiseerd. Heb je een event wat erbij zou moeten? Mail maar.

...

5 februari 2018

Boekpresentatie ‘Tweebenig samen werken’

Maandag 5 februari 2018 komt het boek ‘Tweebenig samen werken’ uit. Tijdens de boekpresentatie laten diverse sprekers u ervaren wat tweebenig samen werken kan betekenen.

Het programma ziet er als volgt uit:

  • 14.45 uur: inloop
  • 15.15 uur: start programma door Has Bakker
  • 15.25 uur: inleiding over Tweebenig samen werken door Martine de Jong
  • 16.10 uur: inspiratie van Ivo Burghmans, Jeanet van der Laan en Jaap Warmenhoven
  • 16.40 uur: officiële uitreiking boek ‘Tweebenig samen werken’
  • 17.00 uur: netwerkborrel

5 september 2014

4e open leergang verbindend veranderen 2014-2015

Zeno organiseert in 2014 en 2015 voor de 4e keer een open leergang verbindend veranderen. De leergang met 8 innovatieve, co-creatieve en praktische werkatteliers voor adviseurs, leidinggevenden, trainers en coaches die verschil willen maken en vernieuwend willen denken en handelen.

Verbind veranderen gaat over plaats maken voor verlangens, voor diversiteit, voor toeval, voor verwondering, voor spontane processen. Geen grote analytische verhalen maar ruimte voor het andere, tijd voor trage vragen en experimenten, excentrisch leren staan, sensitief voor het goede en narratief leiderschap. Lees en bekijk hier de ervaringen van oud deelnemers.

Praktische informatie en inschrijven

6 juni 2014

Dave Luvison over Managing Ecosystems

Op 6 juni 2014 organiseert Sioo samen met de Association of Strategic Alliance Professionals een interactieve sessie over Managing Ecosystems. De presentatie van de Amerikaanse hoogleraar Dr. Dave Luvison is gebasseerd op recent onderzoek en zijn werk als consultant met alliantiemanagers uit Silicon Valley.

De sessie vindt plaats bij Sioo op de Newtonlaan 209 in Utrecht en start op 15.00u.

Meer informatie en aanmelden

10 oktober 2013

Jubileumcongres - Samenwerken in de zorg, een kwestie van doen!

Hulpverleningsinstelling Molendrift bestaat 25 jaar. Daarom wordt op 10 oktober een jubileumcongres "Samenwerken in de zorg, een kwestie van doen!" georganiseerd. Het congres staat volledig in het teken van samenwerken in de zorg.

Het congres is bedoeld voor professionals die werkzaam zijn in de jeugdggz, jeugdzorg of (passend) onderwijs, zoals behandelaren, hulpverleners, zorgcoordinatoren, IB-ers, beleidsmakers en bestuurders.

  • Datum: 10 oktober 2013
  • Tijd: 9.30 tot 16.30 (aanvang borrel)
  • Locatie: De Oosterpoort in Groningen
  • Kosten: 295 euro excl. BTW

Meer informatie en inschrijven

28 mei 2013 - 4 juni 2013

Samenwerken in de bouw! Hoe doet ú dat?

SBR organiseert korte workshops: Samenwerken in de bouw! Hoe doet ú dat? De workshop is voor iedereen in de sector vastgoed, bouw en installatie die actief wil werken aan betere samenwerking in de bouw! In de workshop wordt ingegaan op de succesfactoren van samenwerken tussen organisaties en uw eigen effectiviteit in samenwerking. Ook wordt u meegenomen in hoe andere uw manier van samenwerken kunnen ervaren. Het erkennen en herkennen van de verschillende communicatie- en samenwerkingsstijlen een belangrijke basis voor samenwerking. De ingrediënten uit de workshop kunt u in de praktijk gebruiken in effectievere omgang met klanten, bouwpartners, collega’s en/of medewerkers.

De workshops vinden plaats op:

  • dinsdag 28 mei 2013, 15:00 - 17:30 in Rotterdam
  • woensdag 29 mei 2013, 15:00 - 17:30 in Tilburg
  • donderdag 30 mei 2013, 15:00 - 17:30 in Diemen
  • dinsdag 4 juni 2013, 15:00 - 17:30 in Drachten
  • woensdag 5 juni 2013, 15:00 - 17:30 in Apeldoorn

De kosten bedragen € 190,00 per deelnemer excl. BTW

Meer informatie

Inschrijven met aantrekkelijke korting

7 februari 2013

ASAP Round table Strategic Alliance Kuene + Nagel and Lexmark

This event will take us literally behind the scenes of the successful alliance that Kuehne + 
Nagel and Lexmark have implemented in KN’s warehouse in Geel. Our hosts at Kuehne + 
Nagel, Mrs. Gerlinde Verdult and Mr. Luc Geysen, will explain the alliance’s history and they 
will zoom in on the alliance governance model put in place. Afterwards we will visit the 
45.000m2 warehouse to discover the daily operations that underlay the alliance. Of course, 
we will conclude the evening with a networking drink, kindly offered by Kuehne + Nagel. 

  • Location : Klaus Michael Kuehnelaan 8, 2440 GEEL ‐ Belgium 
  • Time : welcome speech starts at 5.30pm, the network drink will end at 8.30pm
  • Deadline to subscribe : 25 january 2013

Inschrijven