


Heeft u een bestaand partnership en wilt u dit verbeteren? Wilt u een strategische samenwerking aangaan met 1 of meerdere bedrijven? Via een Quick Scan zijn we u snel van dienst zijn bij het bepalen, opbouwen en/of verbeteren van een samenwerkingsverband voor uw organsiatie. De Quick Scan is voortgekomen uit de jarenlange ervaring
van Alliance Best Practice.
Wat is de Quick scan?
Met de Quick Scan krijgt uw organisatie in korte tijd een praktisch en duidelijk overzicht van de samenwerking met concrete verbeterpunten. Door de mensen van uw organisatie te betrekken bij de analyse ontstaat er beweging om de samenwerking op te bouwen, te verbeteren of uit te breiden.
Waaruit bestaat een Quick Scan?
De Quick Scan bestaat uit het beantwoorden van de vijf kernvragen voor samenwerken toegepast op de samenwerking van uw organisatie:
- Het hoe en waarom van de samenwerking?
- Welke doelstellingen wil uw organisatie bereiken?
- Waar bevindt uw organisatie zich in de verschillende fase en wat voor stappen zijn er genomen en kunnen er nog worden genomen?
- Wat zijn de wederzijdse verwachtingspatronen van de organisaties?
- Wat is er met welke elementaire factoren gedaan?
- Organisatiecultuur
- Communicatie
- Personeelscondities
- Aansluiting van ICT -systemen
- Juridische afspraken
Om de informatie snel, objectief en overzichtelijk te maken betrekken we uw medewerkers en die van uw business partner. Aan de hand van een vooraf afgestemd actieplan met vragenlijsten, interviews en panelsessies worden medewerkers, leidinggevenden en het top management geraadpleegd over hun visie en vertrouwen in samenwerken en wordt de basis gelegd voor een verbeterplan.